تهران پاتوق

ساخت وبلاگ
[تصویر: za4-3019.jpg]

ازدواج موفق هم رمز و رازی دارد که باید آن را یاد بگیرید

 

همه می خواهند ازدواج موفق و خوشبختی ناتمامی داشته باشند. اما فقط عده کمی به این خواسته می رسند.چرا؟ چون ازدواج موفق هم رمز و رازی دارد که باید آن را یاد بگیرید.

افراد موفق، تصویر ذهنی درستی از ازدواج موفق دارند. آنها می دانند از دو نفرگی شان چه چیزی را باید بخواهند و چه چیزهایی مال قصه هاست، چه چیزهایی عشق میانشان را می کشد و چه کارهایی، به رابطه شان قوام بیشتری می دهد.

یادگرفتن این مهارت ها، یا از طریق زندگی کردن در یک خانواده کاملا موفق امکان پذیر است یا مطالعه و به کار بستن روش هایی که آدم های موفق از آنها تبعیت می کنند. ما در این جا برخی از رازهای ازدواج موفق و ویژگی های زوج های خوشبخت را برایتان می گوییم:

ایده آل های مشخص دارند:[font=Tahoma, Geneva, sans-serif] زوج های خوشبخت، قبل، حین و بعد از ازدواج، می دانند از زندگی چه می خواهند و چطور باید به این خواسته ها برسند. وقتی آدم ها تکلیف شان با خودشان روشن باشد، در انتخاب شریک زندگی هم دقیق تر عمل می کنند و زندگی را از روی برنامه و نقشه ای که در ذهنشان دارند، پیش می برند.[/font]

عشقشان را تازه نگه می دارند:[font=Tahoma, Geneva, sans-serif] دوستی، احترام، عشق بین زوج های خوشبخت هر روز بیشتر می شود. چرا؟ چون نهال عشقشان را آبیاری می کنند. دوستت دارم را زیاد می گویند، به یکدیگر کمک می کنند، از هم حمایت می کنند و رابطه جنسی شان را در گذر روزها، از دست نمی دهند. رابطه جنسی قوام دهنده رابطه عاطفی زن و مرد است و با حذف آن زندگی زناشویی تبدیل به یک رابطه اجتماعی می شود و کم کم به سردی می گراید.[/font]

دعوا کردن بلدند:[font=Tahoma, Geneva, sans-serif] زوج موفق، حل مساله بلد است. آنها قهر نمی کنند، به جای پرخاشگری، با هم صحبت می کنند. برای دلخوری شان محدودیت زمانی تعیین می کنند. رازدار مشکلاتشان هستند و نمی گذارند کسی از دعواهایشان با خبر شود.[/font]

پروژه های مشترک دارند:[font=Tahoma, Geneva, sans-serif] زوج موفق زندگی واقعا اشتراکی دارند. یعنی علایق و فعالیت های مشترک زیادی دارند و از همراهی یکدیگر لذت می برند.[/font]

حیطه فردی دارند: [font=Tahoma, Geneva, sans-serif]شاید در اوایل ازدواج همه زوج ها به هم چسبیده باشند و همه کارهایشان دو نفری انجام شود اما کم کم باید از هم فاصله بگیرند تا حریم فردی شان هم حفظ شود و استقلال هر کدام باقی بماند. زوج های موفق می دانند قرار نیست ازدواج همه ابعاد رشد فردی را تحت تاثیر قرار دهد و علاقمندی های فرد را از او بگیرد. آنها خلوت خود را دارند، گاهی برای دوستانشان، علاقمندی هایشان و پیشرفت شخصی وقت می گذارند و برای وقت شخصی یکدیگر ارزش و احترام قایلند.[/font]

حامی و کمک حال یکدیگرند: [font=Tahoma, Geneva, sans-serif]زوج های موفق تقسیم کار مشخصی دارند. مسئولیت های زندگی و کارهای خانه را با هم تقسیم کرده و آن را برای هم جذاب می کنند.[/font]

یکدیگر را تضعیف نمی کنند: [font=Tahoma, Geneva, sans-serif]هیچ چیز به اندازه تحقیر و سرزنش رابطه یک زوج را خراب نخواهد کرد. در زوج های موفق طعنه، کنایه، غر، تحقیر، تمسخر و سرزنش جایی ندارند.[/font]

همدیگر را تغییر نمی دهند: [font=Tahoma, Geneva, sans-serif]وقتی احترام و تشابه و تناسب اساس یک رابطه باشد، زوج ها تلاشی برای تغییر یکدیگر نمی کنند. آنها به یکدیگر اعتماد دارند، همدیگر را همانطور که هستند می پذیرند و به جای این که هر کدام شبیه دیگری شوند، سعی می کنند به نقطه مشترک و تفاهم برسند.[/font]

منبع : تبیان 

- - , .

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 216 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 5:40

[تصویر: fo3649.jpg]

در خورش آلو اسفناج گیاهی، به جای گوشت از قارچ استفاده کنید

 

فصل اسفناج که می شود خورش آلو اسفناج اولین غذایی است که به ذهن خانم های خانه می افتد ولی لابد می خواهید بگویید از وقتی گیاهخوار شده اید لب به این غذا نزده اید. در این جا روش تهیه خورش آلو اسفناج گیاهی را داریم که از مدل گوشت دار آن هم خوشمزه تر است، امتحان کنید.

مواد لازم برای 4  نفر :

 اسفناج خرد شده
 500 گرم
 آلوبرقانی
 200 گرم
 قارچ دکمه‌ای
250 گرم
 پیاز متوسط
 1 عدد
آبلیمو
1 قاشق سوپخوری
شکر
1 قاشق سوپخوری
زردچوبه
1 قاشق چایخوری
ادویه دلخواه
1 قاشق چایخوری
نمک
به میزان لازم
روغن
به میزان لازم

طرز تهیه خورش آلو اسفناج گیاهی:

ابتدا اسفناج را پاك كرده و بشویيد. بعد از آنکه کاملا خشک شد، آن را به صورت قطعات درشت خرد كنيد. آلوبرقانی را بشویید و حدود نیم ساعت آن را خیس کنید. قارچ دکمه‌ای را خوب بشویید و  به صورت درسته در غذا استفاده کنيد.

سپس پیاز را به صورت نگيني خرد کنید. در یک تابه مناسب کمی روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود، پیاز را داخل روغن تفت دهید تا سبک شده و طلایی شود. بعد زردچوبه و ادویه را اضافه كرده و مخلوط كنيد.

در این زمان باید آلو و قارچ را به پیاز داغ اضافه کرده و کمی تفت دهيد. بعد از دو تا سه دقيقه اسفناج خرد شده را افزوده و با بقيه مواد تفت دهيد. نصف ليوان آب هم اضافه كنيد. صبر کنید تا مواد بپزند و خورش جا بيفتد.

شکر و آبلیمو را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید. در آخر پخت، نمک و مخلوط شكر و آبليمو را به خورش اضافه كنيد. بعد از چند دقيقه خورش شما آماده است.

به روش دیگر:

در این خورش از قارچ هاي درشت به صورت ورقه‌ای نيز می توانيد به جای قارچ دکمه‌ای استفاده كنيد.

فوت‌وفن :

اين خورش نبايد آبكی باشد. پس به ميزان آبی كه اضافه می كنيد خوب دقت كنید. همچنين اجازه دهيد خورش خوب جا بيفتد.

 

منبع : مجله آشپزی مثبت - bartarinha.ir

- - , .

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 190 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 5:40

فال روزانه ٣٠ دی متولدین فروردین ماه

شما هنوز به سمت نقطه عطف قدرتمند زندگی خود پیش می‌روید، و اکنون احساس می‌کنید از همیشه به آن نزدیکتر شده‌اید. شما لزوما احساس راحتی و آرامش نمی‌کنید، چراکه روش‌های قدیمی که شما را به آینده مرتبط می‌ساختند در حال عوض شدن هستند، اما نگرش و دیدگاه جدید خود را به طور کامل مشخص کرده‌اید. خیلی خوب است که از رنجش‌ها و موانع که پیرامون مسیر خود می‌بینید آگاهی داشته باشید، اما خودتان را درگیر آن نکنید.

فال روزانه ٣٠ دی متولدین اردیبهشت ماه

این هفته شما لزوما زیاد دوست ندارید کارهایتان را انجام دهید! حتی اگر بدانید این کار چقدر حیاتی است باز هم برایتان فرقی نمی‌کند!! شما از کار یکنواخت و کسل کننده خود خسته شده‌اید و شاید در حال برنامه ریزی کردن برای تغییر دادن و دگرگون کردنشان هستید. باوجود این بهتر است بدون اینکه امروز مستقیما دست به عمل بزنید این بحران را تحمل کنید. نگران نباشید؛ تغییرات در راهند!! صبر شما به نتیجه خواهد رسید!

فال روزانه ٣٠ دی متولدین خرداد ماه

امروز حتی بهترین برنامه‌ها هم ممکن است به سرانجام نرسند، با نگران شدن به خاطر اتفاقات روی داده انرژی تان را تلف نکنید. درعوض روی چیزی که الان دارید تمرکز کنید. شما ایده‌ای در سر داشتید که به روشی که شما در نظر داشتید عمل نکرده و ممکن است خطرات و ریسک‌هایی برای آن وجود داشته باشد. بزرگترین قدرت و توانایی شما انعطاف پذیری تان است، در حالیکه به رویدادهای اخیر واکنش نشان می‌دهید، شما حتی راه‌های بهتری را برای رسیدن به اهدافتان پیدا خواهید کرد.

فال روزانه ٣٠ دی متولدین تیر ماه

شما امروز می‌توانید به اوج موفقیت برسید، اما به جای اینکه خودتان را در مرداب گرفتاری و مسائل پیچیده بیندازید، لازم هست که حتما فعالیت‌های خود را در مسیر درست و مناسبی قرار دهید. اگر سعی کنید احساسات و عادت‌های قدیمی خود را حفظ کنید، در منجلاب گرفتاری‌ها و مشکلات غوطه ور خواهید شد. اما اگر نسبت به گذشته بی اهمیت و بی تفاوت باشید، آن وقت هرچیزی امکان پذیر می‌شود. انتخاب در دستان خود شماست!

فال روزانه ٣٠ دی متولدین مرداد ماه

شاید شما امروز وسوسه شوید که چیزی را بپذیرید که زیاد برایتان مفید و کارساز نباشد، اما هم اکنون سربلندی و افتخار تنها در راستای موفقیت‌های شما حاصل می‌شود. افراد مختلفی وارد زندگی تان می‌شوند و برای کمک کردن به برنامه‌هایتان اشتیاق نشان می‌دهند. اما اگر شما در ظاهر بیش از اندازه مستقل و خودمختار جلوه می‌کنید، نیازی ندارد هیج رابطه جدی و مهمی با کسی برقرار کنید. اگر چه ممکن است حس خوبی نداشته باشید، ولی عنوان کردن نقطه ضعف هایتان در حضور افراد دیگر بهترین کاری است که هم اکنون می‌توانید انجام دهید.

فال روزانه ٣٠ دی متولدین شهریور ماه

شما امروز قادر هستید که نهایت تلاش خود را بکنید، اما اگر یک نفر دیگر برایتان مشکلی ایجاد کرد، آن وقت فایده این همه تلاش‌تان چه خواهد بود؟!! سیاره بخت تان یعنی بهرام با سوق دادن شما به سوی افکار منفی ممکن است باعث شود که به بیراهه کشیده شوید. به جای اینکه سعی در درست کردن این اوضاع داشته باشید، با کناره گیری واقع بینانه خود فقط اوضاع را نظاره کنید. و بعد از اینکه نوع نگرش و بینش‌تان بهتر شد، در مورد شرایطی که پیش آمده تصمیم گیری کنید.

فال روزانه ٣٠ دی متولدین مهر ماه

شما امروز ناراحت و نگران هستید و فکر می‌کنید خلاقیت و سازندگی تان را از دست داده‌اید، اما استراحت کردن این تضمین را بهتان می‌دهد که هیچ اتفاقی نمی‌افتد. به جای اینکه روی موضوعات هیجان انگیز و جالب کار کنید، به سراغ کارهای ناتمام هفته گذشته و یا حتی ماه گذشته بروید و آنها را به اتمام برسانید. ابداً سعی نکنید که یکدفعه کار خیلی زیادی انجام دهید. شما در این هفته وقت کافی برای استراحت هم خواهید داشت.

فال روزانه ٣٠ دی متولدین آبان ماه

برای شما زیاد راحت نیست که احساسات منفی را رها کرده و دور بریزید، اما وقتی بالاخره این کار را کردید می‌توانید شیوه جدیدی در زندگی خود ایجاد کرده و با زندگی گذشته قطع رابطه کنید. امروز در حالیکه خورشید وارد برج پیش رونده دلو می‌شود، فرصت نادری به سراغتان می‌آید که می‌توانید چیزهایی که کتمان می‌کردید را ببینید. حتی اگر قدم برداشتن به سوی آینده موجب می‌شود که تغییراتی را در برنامه‌های روزانه تان بدهید، از این کار هراس نداشته باشید.

فال روزانه ٣٠ دی متولدین آذر ماه

هرچیزی ممکن است از بیرون خوب به نظر برسد، اما شما در مورد یک کتاب فقط چیزهایی را می‌فهمید که قضاوت دیگران در مورد جلد آن است! باهمه این احوال شاید افراد دیگر امروز برای اینکه فراتر از چهره ظاهری و درون شما را ببینند خودشان را به زحمت نیندازند، و شما در حالیکه در مورد اعتبار و درستی روابط‌تان سئوال می‌کنید این مسئله ناراحت‌تان می‌کند. شما فقط باید خودتان باشید، افراد دیگر بالاخره چهره واقعی شما را خواهند دید.

فال روزانه ٣٠ دی متولدین دی ماه

امروز خورشید نشانه پرکار شما را ترک می‌کند و وارد برج آینده نگر دلو می‌شود و به شما پیشنهاد می‌شود که افق فکری و بینش خود را وسعت بخشید. البته کنترل کردن آن برای شما کار راحتی نیست، برای اینکه دوست ندارید به هرجهتی که باد وزید شما هم به همان جهت بروید! حتی اگر نمی‌توانید به طور موثری با این باد همراه شوید، حداقل کمی تلاش کنید. همین حالا خودتان را به دست سرنوشت بسپارید، به زودی همه چیز روبراه خواهد شد.

فال روزانه ٣٠ دی متولدین بهمن ماه

شما امروز بین دو راهی قرار گرفته‌اید، بین مسائل جدید و تازه و موضوعات قدیمی. امروز ورود خورشید به برج هوشمند دلو شما را برای حرکت به سوی آینده آماده می‌کند، اما زیادی سرمست و از خود بیخود نشوید. حتی اگر خودتان هم متوجه نشده باشید، ولی مشکلات و سختی های گذشته مثل وزنه سنگینی است که به پایتان بسته شده است. چند روزی صبر کنید و سپس قبل از اینکه از رسیدن به خط پایانی جا بزنید دوباره نظریه‌های خود را بررسی کنید.

 

فال روزانه ٣٠ دی متولدین اسفند ماه

امروز حتی اگر مجبور شدید با واقعیت‌های جهان روبرو شوید، ولی باز هم روز خوبی خواهید داشت. قدرت تخیل فوق العاده شما در محیطی پر از رویا و خیال قرارتان می‌دهد، بعضی از آنها خوشایند و مطلوب هستند و بعضی هم نه! بدون اینکه جلوی آنها را بگیرید، مثل یک فیلم سینمایی به آنها اجازه نمایش بدهید!! بعد از اینکه شور و هیجانتان فروکش کرد، به آنها فکر کرده و ببینید کدام یک از همه بهتر است و سپس بر مبنای آن تصمیمی آگاهانه بگیرید.

- - , .

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 236 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 5:40

[تصویر: ba3440.jpg]

هرگز مدرسه فرزندتان را در حضورش بی کفایت جلوه ندهید

 

 کمتر خانواده ای پیدا می شود که روی تربیت فرزندان خود حساسیت نداشته باشد اما همیشه داشتن حساسیت نشانه این نیست که در مورد رشد روانی فرزندانمان همه چیز را می دانیم. خانواده های زیادی هستند که از عدم پیشرفت تحصیلی نوجوانان خود گله می کنند و وقتی از آنها دلیل این موضوع را می پرسید همان جوابی را می دهند که فرزند نوجوانشان به آنها داده است.

جواب هایی مثل «معلم فرزندم اصلا خوب نیست.»، «مدرسه فرزند نوجوان من شرایط استاندارد ندارد.» یا «همکلاسی های فرزندم او را اذیت می کنند.» و هزاران دلیل که به نوعی از عوامل بیرونی و خصوصا مدرسه ریشه می گیرد، اما جواب به این سوال که چرا با وجود تلاش های بی وقفه خانواده ها و هوش نسبی فرزندانمان، مدرسه باعث بروز ناسازگاری های جدی در آنها می شود، به تامل بیشتری نیاز دارد.

متعصبانه از فرزندتان حمایت نکنید

فرزند شما از مدرسه بر می گردد و قیافه اش درهم است. از او می پرسید: «امتحانت چطور بود؟» او خیلی ناراحت به نظر می رسد. آنقدر نقشش را خوب بازی می کند که به سادگی از سوال اولتان می گذرید. نزدیکش می شوید و با ملایمت از او می خواهید دلیل ناراحتی اش را بیان کند. او در حالی که چهره مظلومی به خودش گرفته برای شما از معلم بداخلاق کلاسیش تعریف می کند که چندان دل خوشی از او ندارد. آن طور که فرزندتان تعریف می کند معلمش بین او دیگر بچه ها تفاوت می گذارد و آنقدر با او لج است که این آزردگی و کینه را روی نمره های فرزندتان انعکاس می دهد.

 

به حرف های فرزندتان با دقت گوش می دهید و دلتان می گیرد. وقتی فرزندتان توانست شما را به خوبی تحت تاثیر بگذارد نوبت رو کردن برگه امتحانی می رسد. نمره افتضاحی که به دلیل کینه بین فرزند شما و معلمش بوده شما را خیلی متاثر می کند و اینجاست که جنگ بین شما و معلم فرزندتان همه چیز را خراب تر می کند.

واقعیت همین چیزی است که برایتان گفتیم اما در این مواقع بهتر است مراقبت نوع حرف هایی که می زنید، باشید. هرگز با معلم فرزندتان مخالفت نکنید. مخالفت شما ممکن است با سکوت شما هم تایید شود حتی اگر حرفی به زبان نیاورید. مثلا خانواده ممکن است از معلم در حضور نوجوان انتقاد نکنند ولی مرتبا با مدیر یا مسئولان در مدرسه درباره اشکال های معلم حرف بزنند. البته گاهی ممکن است معلم فرزند شما با او منصفانه رفتار نکند ولی شما به عنوان والدین باید کمی پخته تر عمل و این مساله را طوری حل و فصل کنید که معلم از چشم نوجوان نیفتد و اقتدار او را دستکم نگیرد. با این کار شما توانسته اید تا حد زیادی به نوجوانتان یاد بدهید که خود او مسئول نمره های بدش است و نباید دیگران را مقصر بداند. هرگز مدرسه فرزندتان را در حضورش بی کفایت جلوه ندهید و با این کار به اختلاف های بین او و مسئولان مدرسه دامن نزنید.

[تصویر: ba3440-1.jpg]

اگر فرزندتان در محیط مدرسه دچار اختلاف نظرهایی با مدیر، معلم و... شود امری طبیعی است

 

متعصبانه از فرزندتان حمایت نکنید

خانواده هایی هستند که فرزندان خود را به اطاعت از فرامین مدرسه مجبور می کنند و درواقع هرگز پای صحبت و احساس های فرزندانشان در رابطه با موضوع های مدرسه نمی نشینند. این خانواده ها نیز به اندازه خانواده هایی که در شکایت های فرزندانشان حامی  آنها هستند، در برزو مشکل های بین نوجوانان و مسئولان مدرسه مقصرند. این موضوع طبیعی است که فرزند و نوجوانتان در محیط مدرسه دچار ناسازگاری و اختلاف نظرهایی با مدیر، معلم و... شود اما نوع واکنش شما در این زمینه تاثیر زیادی در بهبود اوضاع دارد.

متاسفانه در سال های اول شروع مقطع دبیرستان، معلمان آن طور که باید نیازهای دانش آموزان را تامین نمی کند و بیشتر روی نظم و انضباط آنها تاکید دارند تا موضوع های دیگر. معلمان مدرسه بی نقص نیستند و ممکن است معلم یک کلاس به دلیل حقوق کم یا یک درگیری خانوادگی استرس و فشار کاری اش را به فرزندتان منتقل کنند. در این مورد باید با مشاور مدرسه صحبت کنید و ترجیحا از فزندتان بخواهید مشکل خود را مستقیما با مشاور مطرح کند. مشاوران مدرسه می توانند واسطه خوبی در این مورد باشند و به عنوان یک میانجی خوب عمل کنند.

 

منبع:هفته نامه زندگی مثبت / برترین ها

- - , .

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 202 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 1:16

[تصویر: ra4-5185.jpg]

همه افرادی که دچار مشکل اضطراب هستند، باید به طریقی با افکار ناخوانده خود کنار بیایند

 

همه افرادی که دچار مشکل اضطراب هستند، باید به طریقی با افکار ناخوانده خود کنار بیایند. افکار مهاجم و ناخوانده افکاری ترسناک هستند از اتفاقاتی که ممکن است برای خودتان یا کسانی که برایتان مهم‌اند بیتفد. به نظر می‌رسد این افکار از جایی خارج از کنترل شما می‌آیند و محتوای آنها به ظاهر غریب و تهدیدآمیز است.

برای بعضی افراد افکار مهاجم بخشی از وحشت و اضطراب شدید است. در این موارد، به نظر می‌رسد که این افکار درنتیجه آن اضطراب ایجاد شده‌اند و ترس بیشتری به اضطرابی که  فرد تجربه می‌کند اضافه کرده و باعث حفظ آن اضطراب می‌شوند. بعنوان مثال، ممکن است وسط یک حمله اضطراب فکر کنید، «اگر دچار حمله قلبی شوم، چه می‌شود؟» در این موقعیت شما در حالت تغییریافته هوشیاری هستید که به آن تفکر اضطراب‌آمیز گفته می‌شود و احساستان می‌گوید که آن اتفاق قرار است بیفتد.

اما یک نوع دیگر از افکار مهاجم و ناخوانده هم وجود دارد که به آن افکار مهاجم وسواسی می‌گوییم. این افکار به نظر از ناکجایی سرچشمه گرفته و با ایجاد ناراحتی پیش می‌آیند و اضطرابی بی‌اندازه ایجاد می‌کنند. محتوای افکار مهاجم وسواسی معمولاً متمرکز بر تصاویر جنسی یا خشن هستند. اینها نمونه‌هایی از افکار مهاجم وسواسی هستند: کشتن یک نفر، شکنجه یک حیوان، کتک زدن یک بچه، بیرون افتادن یک نفر یا خودتان از پنجره، انداختن خودتان روی ریل قطار وقتی قطار در حال نزدیک شدن است، تجاوز به یک زن، آزار یک بچه، درآوردن لباس‌هایتان در یک مکان عمومی. البته این لیست کامل نیست اما تقریباً با فضای این افکار آشنایتان می‌کند.

افرادیکه دچار افکار مهاجم وسواسی هستند می‌ترسند که مرتکب کارهایی شوند که در ذهنشان تصویر کرده‌اند. ممکن است تجسم کنند که به کسی آسیب می‌رسانند یا مرتکب یک نوع خشونت جنسی می‌شوند. افکار مهاجم وسواسی می‌توانند بسیار روشن و واضح باشند و خیلی‌ها را خجالت‌زده کرده یا بترسانند.

باورهای نادرست زیادی درمورد این افکار وجود دارد. متداول‌ترین آنها این است که داشتن افکار جنسی یا خشونت‌آمیز به این معنی است که می‌خواهید آن کارها را انجام دهید. این درست نیست. شما نمی‌خواهید مرتکب کارهایی شوید که تصویر آن را در ذهنتان دیده‌اید. درواقع، دقیقاً برعکس آن حقیقت دارد. افرادیکه دچار افکار مهاجم وسواسی هستند افرادی بسیار آرام و ملایم هستند.

مشکل اینجاست که این افکار بسیار تهدیدآمیز به نظر می‌رسند. دلیل آن این است که این فکرها بر شما غلبه کرده و به نظر می‌رسد که احتمال وقوع آنها بسیار بالا است. و حتی اگر احتمال وقوع آنها پایین باشد، ممکن است فکر کنید که نتیجه کشتن یک نفر یا پرت کردن کودکی از پنجره آنقدر وحشتناک و شدید است که آن فکر حس تهدیدآمیز و خطرناک برایتان دارد.

راه‌حل خلاص شدن از افکار مهاجم وسواسی:

محتوای افکار شما به حساب نمی‌آید. کاملاً نامربوط است. افکار شما هیچ تاثیری بر کارهایی که انجام می‌دهید ندارد. یک فکر - حتی یک فکر بسیار ترسناک - انگیزه نیست. شما هیچوقت براساس افکار مهاجم وسواسی که دارید دست به عمل نخواهید زد. مشکل شما کنترل انگیزش نیست. شما دچار اختلال اضطراب هستید.

ضمانت می‌خواهید؟ باید بگوییم که هیچ ضمانتی وجود ندارد. وقتی می‌گوییم که هیچکس تابحال براساس افکار مهاجم وسواسی خود رفتار نکرده است، ممکن است بگویید، «خوب، همیشه یک دفعه اولی وجود دارد.» همه ما می‌دانیم که چیزهای خاصی در زندگی هست که احتمال وقوع آنها بسیار پایین است و می‌توانیم با فکر اینکه این اتفاقات هیچوقت نخواهند افتاد،زندگی‌مان را ادامه دهیم. بعنوان مثال، احتمال خیلی کمی وجود دارد که یک سنگ آسمانی از آسمان بیفتد و وقتی مشغول خواندن این مقاله هستید، روی سر شما بیفتد. البته ما نمی‌توانیم ضمانتی بدهیم که این اتفاق نمی‌افتد اما احتمال آن آنقدر پایین است که می‌توانید خیلی راحت آن را نادیده بگیرید. همین استدلال را می‌توانید برای افکار مهاجم وسواسی خود داشته باشید.

یه این خاطر این تضمین‌ها را می‌خواهید که نسبت به آن تصاویر حساس شده‌اید. این فکر کردن اضطراب‌آمیز ایجاد می‌کند - حالت تغییریافته واقعیت که باعث می‌شود افکار بسیار قریب الوقوع به نظر برسند. تنها راه کنار آمدن با این افکار کم کردن حساسیتتان نسبت به آنهاست.

یادتان باشد که محتوای افکار شما نامربوط است و برای کنار آمدن با آنها باید رویکردی متناقض داشته باشید. اگر بخواهید به هر ترتیبی درگیر افکارتان شوید - مثلاً استدلال آوردن برای آنها، بیرون کردن آنها از ذهنتان، تغییر رفتارتان برای دور ماندن از آن تهدیدها - همه این رویکردها فقط آنها را قوی‌تر و مهاجم‌تر خواهد کرد. در این مورد هم مثل سایر موارد اضطراب باید رفتاری برعکس داشته باشید.

 

[تصویر: ra4-5183.jpg]

برای بعضی افراد افکار مهاجم بخشی از وحشت و اضطراب شدید است

 

چند قدم برای کنار آمدن با افکار مهاجم و ناخوانده:

- به این افکار برچسب «افکار مهاجم وسواسی» بزنید

- به خودتان یادآور شوید که این افکار به صورت خودکار عمل می‌کنند و می‌توانید خیلی راحت نادیده‌شان بگیرید

- آن افکار را پذیرفته و بگذارید وارد ذهنتان شوند. سعی نکنید آنها را بیرون کنید

- نفس‌های عمیق بکشید تا اضطرابتان کم شود

- به کاری که مشغول آن بودید ادامه دهید

کارهایی که نباید بکنید:

- به هر طریقی درگیر این افکار شوید

- سعی کنید این افکار را از ذهنتان بیرون کنید

- سعی کنید به دنبال معنای این افکار باشید

- خودتان را قانع کنید که هیچوقت آن کارها را انجام نخواهید داد

- رفتارتان را طوری تغییر دهید که از احتمال وقوع آن افکار دور باشد

کارهایی که باید بکنید:

- سطح اضطرابتان را تشخیص داده و مراقب بالا و پایین رفتن آن باشید

- سعی کنید بدون پنهان کردن آن افکار، آنها را در ذهنتان نگه دارید (خودشان به خودی خود از ذهنتان بیرون خواهند رفت)

- روی کنترل اضطرابتان در آن لحظه تمرکز کنید. تنفس عمیق می‌تواند کمکتان کند

شاید اجرای این روش سخت باشد اما اگر سعی کنید فقط چند هفته آن را انجام دهید، احتمال زیادی وجود دارد که شدت و تکرار این افکار مهاجم وسواسی در ذهنتان کمتر شود.

 

منبع : مردمان

- - , .

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 188 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 1:16

پرش به انجمن:

- - , .

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 183 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 1:16

[تصویر: re1820.jpg]

هر چیزی قلبی دارد و قلب قرآن سوره ی یاسین است

 

کمتر سوره ای در فضیلت، مانند سوره ی یاسین است. در فضیلتش همین بس که گفته اند: اِنّ لِکلِّ شیءٍ قلباً القرآنِ سورةُ یاسین: هر چیزی قلبی دارد و قلب قرآن سوره ی یاسین است.1

سوره یاسین

با بررسی این سوره چنین می یابیم که آیات سوره یس به طور کلی به سه بخش تقسیم می شود، و هر بخش یکی از اصول اعتقادی اسلام را بیان می کند، بخشی از آن که از ابتدای سوره شروع می شود نحوه مواجهه مردم را با انبیاء الهی بیان می کند در واقع به اصل اعتقادی نبوت  می پردازد و سپس مردم و حال آن ها را در پذیرش یا عدم پذیرش دعوت انبیاء شرح می دهد.

بنابر نظر برخی از صاحب نظران معتقدند سوره یس از این جهت قلب قرآن نامیده شده كه مطالب اصلى قرآن مجید را به طور سربسته در بردارد.

یعنی تمام مطالب و مبانی که در کل قرآن کریم آمده است در این سوره اجمالا مطرح شده است و اگر فردی بر تلاوت این سوره مبارکه تداوم داشته باشد و بر آیات آن دقت و تدبر داشته باشد گویا همه قرآن را درک کرده است و این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.

اساس قرآن بر معرفى مبدأ و معاد است. یعنی توحید و قیامت و لازمه خداشناسى و توحید، شناخت و معرفت نسبت به پیامبران خدا است. دنبال این اهداف، مجادله و مبارزه با كفار و مشركین، استدلال بر درست بودن راه خداپرستان و باطل بودن دیگران می باشد و بالأخره داستان بهشت و بهشتیان و نعمت هایى كه در آن است و دوزخ و دوزخیان و رنج هایى كه در آن است؛ مطرح شده است.

با یك نظر اجمالى به این حقیقت مى رسیم كه مطالب اصلى قرآن كه مربوط به مبدأ و معاد و دعوت به آن است در این سوره جا دارد، بقیه امور فرع است؛ لذا قلب قرآن آیات خداشناسى است كه مبدأ و معاد خداست و مبانی و اصول دین می باشد و سوره "یس" این مبانی را دارا است و می توان نام آن را قلب قرآن نامید. 

[تصویر: re1820-1.jpg]

مطالب اصلى قرآن كه مربوط به مبدأ و معاد و دعوت به آن است در  سوره یس جا دارد

 

قلب؛ حیات مادی و معنوی

همان گونه که قلب، حیات جسمانی انسان را تأمین می کند، این عقاید سه گانه هم حیات دینی انسان را تأمین می کند. اگر عقاید ثلاثه نباشد، به طور مسلّم دین انسان، حیاتی ندارد! خود نماز و حرکت بدن به تنهایی ارزشی ندارد، امساک معده از غذا ارزشی ندارد؛ انفاق کردن فقط بخشیدن مال و دارایی نیست. اگر تمام این اعمال از اعتقاد به خدا و اعتقاد به معاد منبعث شود، ارزش پیدا می کند!

بنابراین عقاید سه گانه در دین انسان، کار قلب را انجام می دهد، آن طور که قلب در بدن عامل حیات است، عقاید ثلاثه هم در دین انسان، عامل حیات است. در تمام سوره های قرآن، به توحید و نبوّت و معاد اشاره شده است، ولی در سوره یاسین، این سه عقیده یعنی اعتقاد به توحید، نبوّت و معاد، به نحو جامع و بالغ آمده است و احتمالاً به همین علّت سوره ی یاسین در قرآن مثل قلب است در بدن انسان.

آنچه دلیل بر حقّانیّت قرآن است، حکیم بودن آن است و تمام محتویاتش حکمت است و حکمت هم حقایق منطبق بر واقعیت هاست. پس قرآن چون دارای حکمت است، حقّ می باشد نه چون خدا قسم خورده حقّ است...

قلب قرآن در بیان مرحوم علامه طباطبایی (ره)

مرحوم علامه طباطبایی (ره) فرمود ما از استادمان مرحوم قاضی سوال کردیم چرا سوره یاسین قلب قرآن است؟ ایشان گفتند به مناسبت آیات پایانی سوره یاسین است.

کلام آخر ...دو نکته در باب قلب قرآن

قلب عالم وجود محمد است که « لولاک لما خلقت الافلاک» پس همه موجودات به طفیل محمد موجود گردیدند و منظور از یس سید انبیاء محمد مصطفی صلی الله و علیه و آله است .

بنابراین سوره ای هم که ویژه محمد باشد نسبت به همه قرآن قلب قرآن می گردد و همان طوری که خود محمد قلب عالم وجود است از همان نخستین آیه، سید انبیاء محمد صلی الله و علیه و آله را مخاطب قرار داده و به قرآن حکیم سوگند می خورد که او از فرستادگان به حق خداست پس از آیاتی چند صریح می فرماید: همه اشیاء را در پیشوای آشکار کننده جادادیم و ضبط نمودیم از سعه روح محمدی خبر می دهد که همه عوالم وجود در او پیچیده و جاداده شده است مرکز و قلب عالم، محمد است.

دومین نکته که به نظر می رسد سوره یس مطالب اصلی قرآن مجید را به طور سربسته در هر جلد با اساس قرآن بر معرفی مبدأ و معاد است و لازمه خداشناسی معرفت پیغمبران خداست ...

با یک نظر اجمالی به این حقیقت می رسیم که مطالب اصلی قرآن که مربوط به مبدأ و معاد و دعوت به آن است در این سوره افتاده و بقیه امور فرع است لذا قلب قرآن، آیات خداشناسی است که مبدأ و معاد خداست و سوره یس آن را دارا می باشد. (قلب قرآن شهید دستغیب ص 3 تا 16)

============================

 پی نوشت:

1- وسائل الشّیعه، ج 1، ص 247


 

منبع:tebyan.net

- - , .

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 212 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 2:24

آیا بیش از ۳ سال است که سیگار می‌کشید؟ یا اخیرا سیگار را ترک کرده‌اید؟ آیا در محیطی آلوده به آلایندهای سمی زندگی می‌کنید؟ اگر این‌طور است باید بدانید ریه‌های شما پر از مواد سمی است و تمیز کردن آنها ضروری‌تر از ضروری است.


[تصویر: fo3647.jpg]

در پیشگیری از بیماری‌های دستگاه تنفسی، پیاز به طور خاص موثر و کارآمد است

از این رو، این نوشیدنی طبیعی را به شما توصیه می‌کنیم. این نوشیدنی ترکیباتی جادویی مانند زردچوبه، زنجبیل و پیاز دارد.

زردچوبه:

زردچوبه به دلیل مواد معدنی و ویتامین‌های‌اش خواص آنتی‌باکتریایی، ضدسرطانی و ضدویروسی دارد. این ماده‌ همچنین حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است. با این ادویه‌ی شگفت‌انگیز برنامه‌ی غذایی روزانه‌تان را غنی می‌کنید.

زنجبیل:

زنجبیل به دلیل خواص شفادهنده‌اش از دوران کهن استفاده می‌شود. زنجبیل یک ادویه‌ی قدیمیِ شناخته شده‌است و علاوه بر دیگر خواص شفابخشی که دارد، کمک‌ می‌کند خلط اضافی از ریه هایتان خارج شود.

پیاز:

پیاز به دلیل دارا بودن خاصیت ضدسرطانی‌ معروف است و می‌تواند در شرایط جدی متعدد یک دوست بی‌نظیر باشد. در پیشگیری از بیماری‌های دستگاه تنفسی، پیاز به طور خاص موثر و کارآمد است.

 

[تصویر: fo3648.jpg]

نوشیدنی زنجبیل و عسل و زردچوبه باید همیشه در یخچال نگهداری شود

مواد لازم :

آب
۱ لیتر
عسل (یا شیره‌ی درخت افرا)
 ۴۰۰ گرم
زردچوبه
۲ قاشق سوپ‌خوری
ریشه‌ی زنجبیل
به اندازه‌ی یک انگشت شست
پیاز تقریبا هم‌اندازه‌ی زنجبیل
یک عدد

طبق دستورالعمل زیر می‌توانید به راحتی این نوشیدنی را تهیه کنید: 

ابتدا ۴۰۰ گرم عسل را به آب بیفزایید. این ترکیب را روی شعله بگذارید و صبر کنید تا بجوشد. پیاز و زنجبیل را خرد کنید و داخل مواد در حال جوش بریزید.

دوباره صبر کنید تا مواد به جوش بیایند، سپس زردچوبه را اضافه کنید و شعله را قدری کم کنید. این ترکیب باید بپزد تا زمانی که آب آن به نصف برسد.

مواد را از صافی بگذرانید و آن را درون یک ظرف شیشه‌ای بریزید. صبر کنید نوشیدنی خنک شود و سپس آن را درون یخچال بگذارید.

این نوشیدنی باید همیشه در یخچال نگهداری شود. می‌توانید آن را مانند یک معجون هر روز صبح و عصر مصرف کنید. صبح ها دو قاشق از آن را با معده‌ی خالی بخورید، و عصرها همین میزان را دو ساعت بعد از یک وعده‌ی غذایی بخورید.

منبع : bazdeh.org

- - , .

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 181 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 2:24

[تصویر: %D9%81%D8%A7%D9%84-%D8%B1%D9%88%D8%B2%D8...%8C-94.jpg]

فال روزانه 29 دی متولدین فروردین ماه

خوش بینی درباره آینده می‌تواند باعث شود انگیزه خوبی برای ادامه زندگی پیدا کنید، اما همچنان از این که در حال حاضر چه اتفاقی دارد می‌افتد پریشان و هراسان هستید. شما ممکن است تمایل زیادی برای این داشته باشید که تمرکز خود را روی یک موقعیت عاطفی حساس بگذارید که واقعا امروز این توجه شما مفید واقع خواهد شد. فقط به یاد داشته باشید که مثبت اندیشی اکنون بسیار برای شما موثر خواهد بود تا زمانیکه حس معمول خود را در پیشرفت و ترقی از دست نداده‌اید.

فال روزانه 29 دی متولدین اردیبهشت ماه

ایستادگی که در هفته آینده با آن مواجهه خواهید شد اکنون برای لحظاتی خود را نشان خواهد داد و خوشبختانه اکنون شما فرصت این را دارید که آن را به موقعیت بهتری تبدیل کنید. ممکن است شما کاملا مطمئن باشید که در مسیر درستی قرار گرفته‌اید، حتی اگر شرایط کنونی این اعتقاد شما را تایید نکنند که امور کاری در حال پیشرفت کردن هستند. اعتماد به نفس شما بهترین دارایی شما در این زمان هستند.

فال روزانه 29 دی متولدین خرداد ماه

ممکن است از شدت احساسات خود اذیت شوید، اما حاضر هم نیستید که از آنها دست بکشید. ممکن است از این بترسید که نتوانید از این موقعیت دشوار راه فراری بیابید و با وجود اینکه عطارد منطقی – سیاره حاکم شما- امروز فعال است، شما هنوز توانایی این را ندارید که واکنش‌های احساسی خود را منطقی جلوه دهید. از جنگیدن دست بکشید، از تجربه‌های خود استفاده کنید و از آنهایی که داشته‌اید درس بگیرید. بعدها از فرصت‌های خود برای تحلیل موقعیت استفاده کنید و برای آینده برنامه ریزی کنید.

فال روزانه 29 دی متولدین تیر ماه

احتمالا امروز ذهن شما پر از ایده‌های ناب است، و مایل هستید که بیشتر آنها را برای خودتان نگه دارید و به کسی نگویید. این سستی شما نیست، شما می‌دانید که اندیشیدن شما درست است. این فقط به خاطر این است که شما به برنامه‌های خود اعتماد ندارید که برای زمان اصلی مناسب باشند. تا زمانیکه آماده نیستید، فکر نکنید که مجبور هستید حتما چیزی بگویید.

فال روزانه 29 دی متولدین مرداد ماه

ملاقات با یکی از دوستان و یا یکی از آشنایان سابق می‌تواند احساس اعتماد به نفس را در شما بالا ببرد. به نظر می‌رسد که اطمینان دیگران اکنون به شما بیشتر از این است که شما راجع به خودتان دارید. این به این خاطر نیست که اعتماد به نفس شما ضعیف است؛ موضوع این است که شما واقعا نیاز به این دارید که سعی کنید با شخص دیگری غیر از کسانی که از شما انتظاراتی دارند ملاقات کنید. اگر احساس اعتماد به نفس شما ضعیف شده، باید سعی کنید کمی‌از کار دست بکشید.

فال روزانه 29 دی متولدین شهریور ماه

امروز ممکن است به قضاوت خود اطمینان نداشته باشید، و به نظر می‌رسد این امر شدنی باشد. اینکه از امکانات خود اطمینان داشته باشید، ‌یک چیز است، و کاملا متفاوت است که حقیقت اینکه واقعا چه اتفاقی می‌افتد را نادیده بگیرید. اگر چه سیاره حاکم شما با ژوپیتر مهربان و بی پروا در یک ردیف قرار گرفته‌اند تا روحیه دیگران را تقویت کنید، ذهن منطقی شما با اخبار خوبی پر است. صبور باشید؛ نظم و ترتیب به زودی باز خواهد گشت.

فال روزانه 29 دی متولدین مهر ماه

شما درک می‌کنید که باید آنچه را که قبلا آغاز کرده بودید تمام کنید، اما ممکن است وسوسه شوید که با عجله و شتاب پله‌ها را با پرش رد کنید. قضاوت شما آنقدرها هم که فکر می‌کنید آشکار و واضح نیست. پس پیشرفت خود را کند کنید. عقب انداختن واکنش‌هایتان وقت اضافی در اختیار شما قرار می‌دهد برای اینکه عملی بودن کارها و برنامه‌هایتان را قبل از اینکه وارد کار شوید بررسی کنید. کمتر عجله داشتن باعث می‌شود کمتر احساس نگرانی کنید.

فال روزانه 29 دی متولدین آبان ماه

ماه نشان شما بر دل و قلب شما برای تمایلات‌تان ظاهر می‌شود، اما این باعث نمی‌شود که بخواهید امروز احساسات‌تان را با کسی تقسیم کنید. شما معمولا عادت دارید که احساسات خود را از دیگران پنهان کنید زیرا فکر می‌کنید که اگر احساسات خود را بیان کنید باعث می‌شود دیگران احساس خوبی نداشته باشند. اما می‌توانید سیاست متفاوتی اتخاذ کنید. درباره اینکه چه می‌خواهید صحبت کنید، اما همیشه از نتایج جدا بمانید. بجای اینکه باعث شوید دیگری احساس مسئولیت کند،‌ فقط او را از نیازهایتان آگاه کنید. اگر بتوانید این کار را بدون هیچ گونه چشم داشتی انجام دهید، ممکن است از اینکه چه اتفاقاتی می‌افتد متعجب شوید.

فال روزانه 29 دی متولدین آذر ماه

امروز سیاره حاکم شما ژوپیتر با عطارد زیرک ملاقات می‌کند، شما را به تمرکز کردن روی وظایف روزانه زندگی خود دعوت می‌کند. شما با اینکه در محیط خود چه اتفاقات ضروری می‌افتد سر و کار دارید، حتی اگر تفریح کمتری نسبت به رویا دیدن راجع به آینده داشته باشید. با این وجود، هیچ کس نمی‌تواند افکار شما را در ذهن‌تان بخواند، پس می‌تواند جستجوی خود را درباره تصورات پنهان ادامه دهید تا زمانیکه شما همچنین احساسات اصلی خود را اینجا و اکنون پنهان کنید.

فال روزانه 29 دی متولدین دی ماه

امروز شما ضرورتا در آن حالتی نیستید که دیگران یا دوستان نزدیک شما در آن قرار دارند. معنی این حرف این نیست که می‌خواهید متفاوت باشید؛ فقط موضوع این است که شما اکنون عقیده محکم و استواری راجع به چیزی دارید که بر موضوع حل نشده‌ای تاکید می‌کند. متاسفانه، هر چقدر بیشتر تلاش کنید که به این اختلافات دامن بزنید، احتمال جدایی بیشتر می‌شود. یکدفعه شما می‌فهمید که این جدایی نیازی به این ندارد که همین الان اصلاح شود، خودش به موقع درست خواهد شد.

فال روزانه 29 دی متولدین بهمن ماه

اتصال فلسفی عطارد- ژوپیتر در سیاره شما دیده می‌شود، و باعث می‌شود‌ ذهن شما بیشتر تحریک شود. هر فکر کوچکی که برای هوشیاری بیان می‌شود آبشاری از ایده‌ها را به ذهن شما می‌ریزد. شما نمی‌توانید براحتی جزییات را درباره نجات جهان از روزتان جدا کنید. سعی نکنید که امروز فکر خود را محدود کنید، بنگرید که چگونه چیزهای خیلی کوچک براحتی با چیزهای بزرگ ترکیب و هماهنگ می‌شود.

فال روزانه 29 دی متولدین اسفند ماه

حس ششم شما به شما می‌گوید که هفته آینده ممکن است کمی‌ تنبل باشید، ‌پس سعی می‌کنید که هر زمانیکه توانستید زمانی را برای استراحت بگذارید. متاسفانه، ممکن است ذهن شما بسیار سریع عمل کند که شما نتوانید جریان ایده‌هایی که در آن وجود دارد را آهسته کنید. سعی نکنید که جلوی هیچ کدام از این افکار را بگیرید و آن را حتما آن را عملی کنید. فقط افکاری که به ذهن شما می‌رسند را مشاهده کنید، مطمئن باشید که بهترین مفاهیم گم نخواهد شد. شما آنها را در یکی دو روز آینده به یاد خواهید آورد، و یکباره انرژی‌تان آرام خواهد گرفت.

منبع:ایرانگفت

- - , .

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 181 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 2:24

نام :
تنوع حیات
[تصویر: 181.jpg]

توضيحات:
پدیدآورندگان: ویلسون، ادوارد
مترجم: وهاب‌زاده، عبدالحسین
انتشارات: جهاد دانشگاهی مشهد
چاپ آخر: 1384
قیمت: 3200 تومان- 420 صفحه

نظر ما درباره‌ی کتاب: 
ادوارد ویلسون، استاد کرسی فرانک بیرد در علوم و رئیس بخش حشره شناسی موزه جانور شناسی دانشگاه هاروارد است. در کتاب تنوع حیات، او با نثری زیبا و ساده به ما می گوید که حیات چگونه بر روی زمین شکل گرفته و چگونه گونه‌ها متنوع شده‌اند و چرا امروز این تنوع شگفت انگیز در معرض تهدیدی قرار گرفته است. دانش عظیم و بیان شیوا و خردمندانه ویلسون در این اثر، ستایش بسیاری از دانشمندان و نشریات علمی را برانگیخته است. نخستین گام در راه نجات تنوع بدون تردید شناخت ساختار آن است. از این رو بدون دانستن مفهوم گونه که واحد بنیادی تنوع است و نحوه به وجود آمدن گونه‌های جدید و تشکیل اکوسیستم‌ها (که یکی از مباحث مورد توجه در المپیاد است)، نمی توان درک درستی از تنوع حیات به دست آورد. پس از آشنایی با ساز و کار حیات نوبت به آن می رسد که بدانیم این پدیده شگفت انگیز چگونه از مواد فیزیکی بی‌جان در زمینی که سه میلیارد سال پیش تقریباً تهی از حیات بود، این همه تنوع را به وجود آورده است.

مخاطبین:
دانش‌اموزان المپیادی- دانشجویان رشته‌ی زیست‌شناسی- افراد علاقه‌مند به حیات

پیش‌نیاز:

فهرست مطالب:
طبیعت خشن، حیات کش‌سان- طوفان بر فراز آمازون- کاراکاتائو- انقراض‌های بزرگ- تنوع زیستی در روند افزایش- واحد بنیادی- گونه‌ی جدید- نیروهای تکامل- واگرایش سازشی- زیست سپهر کشف ناشده- تشکیل اکوسیستم- تنوع زیستی به اوج می‌رسد- آثار انسانی- زندگی و مرگ گونه- تنوع زیستی در خطر- گنج‌های کشف ناشده- قطعنامه- اخلاق زیست محیطی

پیشگفتار:
منظور از این چند سطر نه نوشتن مقدمه بر کتاب یک زیست‌شناس برجسته همچون «ادوارد ویلسون» بلکه بهانه‌ای برای طرج چند نکته‌ی فهرست‌وار در مورد مشکلات حفظ تنوع زیستی در این آب‌و‌خاک (ایران) است.

نشانی ناشر: 
مشهد- سه راه ادبیات- مجتمع دکتر علی شریعتی

- - , .

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 199 تاريخ : دوشنبه 28 دی 1394 ساعت: 4:21

پرش به انجمن:

- - , .

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 208 تاريخ : دوشنبه 28 دی 1394 ساعت: 4:21

[تصویر: %D9%81%D8%A7%D9%84-%D8%B1%D9%88%D8%B2%D8...%8C-94.jpg]

فال روزانه 28 دی متولدین فروردین ماه

دانستن اینکه شما از دوستی‌هایتان چه انتظاراتی دارید چیز خوبی است، مگر اینکه خواسته‌های شما با چیزهایی که طرف مقابلتان از شما می‌خواهد تعارض داشته باشد. البته پیدا کردن یک راه حل کاربردی برای این مشکلتان چندان آسان نیست، چراکه شما انقدر مسئولیت دارید که نمی‌توانید دنبال خواسته قلبی خود بروید. باهمه این احوال بر احساسات خود تکیه نکنید؛ شما اگر همین حالا با حقیت روبرو بشوید انتخاب‌های بهتری خواهید داشت.

فال روزانه 28 دی متولدین اردیبهشت ماه

شما امروز در حالیکه از یک کار به سراغ کار بعدی می‌روید بدون اینکه لزومی در این ببینید که کاری را که شروع کرده‌اید تمام کنید، کمی احساس آشفتگی و پریشانی می‌کنید. اکنون شما دوست دارید هرکاری که شروع کردید را تا آخر ادامه دهید، اما خیلی راحت حواستان پرت می‌شود! توجه کردن به رویاهایتان هم اکنون مثمرثمرتر از تلاش برای ثابت کردن سازندگی تان است.

فال روزانه 28 دی متولدین خرداد ماه

برای شما لذت بردن از انرژی‌های فراوانتان در طول روز کاری راحت است، چرا که حتی اگر آنها شلوغی‌های غیر قابل پیش بینی‌ای را وارد زندگی تان کنند، شما باز هم مشتاق رویارویی با این اتفاقات هستید. به جای اینکه به این اشفتگی‌ها به عنوان گرفتاری نگاه کنید، می‌توانید آنها را هیجان و اشتیاقی ببینید که وارد زندگی تان شده است. برای مشکلاتی که هم اکنون پیش می‌آید به دنبال راه حلی ثابت و دائمی‌نگردید؛ فقط راه خود را از میان این موقعیت باز کنید. شما بعدها فرصت این را خواهید داشت که به نتیجه دلخواه برسید.

فال روزانه 28 دی متولدین تیر ماه

توانایی شما در حفظ کردن تعادل و سازگاری در دوستی‌هایتان امروز مورد آزمایش قرار می‌گیرد! شما حتی اگر سعی کنید احساسات ناخوشایند خود را نادیده بگیرید، باز هم نمی‌توانید چشم‌های خود را ببندید. یکبار که بتوانید ببینید که پشت پرده چه خبر است، می‌خواهید مطمئن شوید که دیگران نیز آنچه شما می‌بینید را می‌بینند. انقدر صبر نکنید که یک مشکل شما را از پا بیندازد. خیلی زود و به محض اینکه حقیقت را فهمید به دنبال چاره آن باشید.

فال روزانه 28 دی متولدین مرداد ماه

بازی کردن طبق قوانین افراد دیگر برای مدتی قابل قبول بوده است، اما حالا شما بدون اینکه به سهم خود اضافه کنید نمی‌توانید ادامه بدهید. افرا دیگر در محل کار شاید از شما انتظار داشته باشند که همیشه با رفتاری مشابه عمل کنید، اما شما نیاز دارید دوباره توانایی‌های خود را به کرسی بنشانید یا حداقل مرزها و حد و حدود خود را شفاف سازید. اگرچه بیش از اندازه کار کردن مفید واقع نخواهد شد، ساکت و ساکن باقی ماندن نیز همانگونه خواهد بود. اجازه دهید همکارانتان بفهمند که شما دقیقا چه افکاری در سر دارید.

فال روزانه 28 دی متولدین شهریور ماه

شما در عالم خیال دوست دارید با وجود تمام محدودیت‌ها و موانعی که جلوی راهتان قرار گرفته هم کارتان را خوب انجام دهید. شما می‌دانید که عمل کردن به قوانین کار خیلی خوبی است، اما کنترل کردن آن از دست شما خارج شده است. شاید احساس می‌کنید که دست و پای شما را بسته‌اند و می‌خواهید محدودیت‌هایتان را از بین ببرید. اما امروز سعی نکنید زیاد کار کنید، وگرنه موقعیتی را خراب خواهید کرد که در واقع آنقدرها هم که شما فکر می‌کردید بد نبوده است.

فال روزانه 28 دی متولدین مهر ماه

باوجود اینکه امروز احساسات شما تقریبا در معرض دید هستند، شما نمی‌توانید با راحتی آنها را به عملی قاطعانه تبدیل کنید. حس و حال شما خیلی سریع تغییر می‌کند، هر فکری که در سرتان می‌پرورانید به وجود آورنده حرکت و جنبشی می‌شود که با عمل قبلی شما سراسر متفاوت است. اگرچه شخصی شما را تحت فشار قرار می‌دهد که سریع تر یک تصمیم ثابت بگیرید، اما الان اصلا این کار لازم نیست. دو روز صبر کنید، این بهتان کمک می‌کند که امکان گرفتن عاقلانه ترین تصمیمات را داشته باشید.

فال روزانه 28 دی متولدین آبان ماه

به تنهایی شناور شدن در دریای خروشان احساسات‌تان امروز کاری با صفا و خوش به نظر می‌رسد، اما هر بار که شما احساس رضایت می‌کنید، یکدفعه افکار غیر قابل پیش بینی از راه می‌رسند و شما را از خیال واهی بیدار می‌کنند. هرچه که روز جلو می‌رود، شما آگاه می‌شوید که حوادث واقعی در زندگی روزانه تان بر خیالات و رویاها ارجحیت دارند. برگشتن به سوی زندگی واقعی برای شما کار راحتی نیست، اما این کاری است که انجام دادنش واقعا لازم است.

فال روزانه 28 دی متولدین آذر ماه

شما اعتقاد دارید که برای مشکلی که شما را به زحمت انداخته راه حل مناسبی دارید. متاسفانه چند لحظه بعد و قبل از اینکه در مسیر درستی قرار بگیرید نظرتان عوض می‌شود. نظر خود را خیلی زود تغییر ندهید، بهتر است صبر کنید تا ببینید که بعدا نیز نظرتان همین خواهد بود یا اینکه جواب نهایی‌تان با جواب الان فرق خواهد کرد یا نه؟ پس حواستان باشد، اهمیت دادن شما به مسائل اورژانسی و فوری بعضی وقتها باعث می‌شود که تصمیمات جاهلانه بگیرید!

فال روزانه 28 دی متولدین دی ماه

چرخش ماه دلنشین برج میزان و خورشید در نشانه‌تان باعث شده که شما بدون توجه به کارهایی که پیش رویتان دارید در آرزوی خوشحال کردن افراد دیگر باشید. حتی اگر شما بخواهید موفق بشوید، فهمیدن حقیقت کار راحتی نیست، ولی شما نیاز ندارید که این کار را با هزینه و خرج دیگران انجام دهید. در حالیکه راه خود را به سوی موفقیت ادامه می‌دهید، از حال اطرافیانتان نیز آگاه باشید و مطمئن شوید که به نیازهایشان توجه می‌کنید.

فال روزانه 28 دی متولدین بهمن ماه

امروز شما با اطمینان و اعتماد به نفس بیشتری با مردم برخورد می‌کنید. باوجود اینکه شما به خاطر ظاهر سرسختانه خود برجسته و مورد توجه شده‌اید، وقتی که حقایق واقعی بهتان گفته می‌شود، آماده‌اید که فکر خود را تغییر دهید. اما خوش بینی شما می‌تواند مانع و عامل باز دارنده‌ای برای افراد دیگر باشد و آنها از سهیم کردن شما در افکارشان پشیمان شوند. پس آگاهانه راه خود را هموار کنید تا بتوانید جایی برای ایجاد گفتگوهای واقعی و اگاهانه ایجاد کنید.

فال روزانه 28 دی متولدین اسفند ماه

هم اکنون درحالیکه شما در جستجوی راه‌هایی هستید که بتوانید شغلتان را با فرد دیگری یکی و ترکیب کنید، ممکن است رابطه‌های دوستی‌تان به مشکل بربخورد. متاسفانه شما هر چه بیشتر در این رابطه خود کند و کاو و جستجو کنید ممکن است طرف مقابلتان از شما دلزده شود. یاس و ناامیدی در دوستی شما حکمفرما خواهد شد، مگر اینکه شما قبل از اینکه برای کار خود برنامه ریزی بلند مدت کنید، قدمی به عقب بردارید و ببینید پشت سرتان چه خبر است.

منبع:سیمرغ

- - , .

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 187 تاريخ : دوشنبه 28 دی 1394 ساعت: 4:21

آیا مدارس تهران و کرج دوشنبه 28 و 29 دی تعطیل هست؟
خبر تعطیلی مدارس 28 و 28 دی 94
اخبار تعطیلی دوشنبه 28 دی 94
آیا 28 دی 94 مدارس تعطیل هستند 
دوشنبه و سه شنبه 29 دی 94 تعطیل هستند
مدارس تهران دوشنبه و سه شنبه تعطیل شد
 
دبیر کمیته اضطرار آلودگی هوا تهران از تعطیلی مهدکودک ها، پیش دبستانی ها و مدارس ابتدایی شهر تهران و نواحی یک و دو، کهریزک و شهرستان ری در روزهای دوشنبه و سه شنبه خبر داد و گفت: این اقدام بنا به تصمیم کمیته اضطراری آلودگی پایتخت صورت می گیرد.
 
خبرگزاری ایرنا: دبیر کمیته اضطرار آلودگی هوا تهران از تعطیلی مهدکودک ها، پیش دبستانی ها و مدارس ابتدایی شهر تهران و نواحی یک و دو، کهریزک و شهرستان ری در روزهای دوشنبه و سه شنبه خبر داد و گفت: این اقدام بنا به تصمیم کمیته اضطراری آلودگی پایتخت صورت می گیرد.

محمدهادی حیدرزاده روز یکشنبه در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران افزود: بر اساس تصمیم این کمیته کار ادارات تهران و ری به جز مراکز درمانی و بانکها در روز سه شنبه نیز با دو ساعت تأخیر آغاز می شود. 

وی خاطرنشان کرد: طرح زوج و فرد نیز در روز دوشنبه از درب منازل اعمال می شود. 

حیدرزاده تصریح کرد: در زمان بازگشایی مدارس ورزش در فضای نیز ممنوع است. 

 تأخیر دو ساعته شروع به کار ادارات دولتی و خصوصی تهران و ری غیر از مراکز درمانی و بانک‌ها، نیروهای نظامی و انتظامی در روز سه‌شنبه 29 دی ماه نیز در این جلسه مصوب شد.

اداره کل هواشناسی استان تهران پیش بینی کرده امروز و فردا با افزایش پایداری جوی بتدریج بر میزان غبار و آلاینده های جوی هوا افزوده خواهد شد.

- - , .

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 240 تاريخ : يکشنبه 27 دی 1394 ساعت: 21:59

آفتاب :
برخی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب‌ در گفت‌وگوهایی در رابطه وضعیت تائید یا رد صلاحیت خود از سوی هیات‌های نظارت شورای نگهبان خبر دادند.

به گزارش آفتاب به نقل از ایلنا، تا روز گذشته اخباری از استان‌های مختلف همچون استان آذربایجان شرقی یا استان فارس رسید که این اخبار تایید نشده بودند، اما با پایان مهلت بررسی‌ها، این اخبار به صورت تایید شده در اختیار ایلنا قرار گرفت که اسامی چهره‌ها و شخصیت‌های اصلاح‌طلب و اصولگرایی که از تایید یا عدم تایید خود در هیات‌های اجرایی خبر دار شده بودند٬ به شرح ذیل است:

ایلام
داریوش قنبری از استان ایلام، خبر رد صلاحیت خود توسط هیات نظارت را داد و گفت: اصلاح‌طلبان ایلام اکثرا رد صلاحیت شده‌اند و بنا بر این است که اعتراض خود را تحویل دهیم.

کرمان
ابراهیم جهانگیری برادر اسحاق جهانگیری که از حوزه انتخابیه استان کرمان ثبت‌نام کرده بود، نیز از جمله چهره‌هایی است که رد صلاحیت شده است.

تهران
همچنین از حوزه تهران محمدجواد حق‌شناس، محسن هاشمی، فاطمه هاشمی، محمود میرلوحی، محمد صوفی، حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا، حجت‌الاسلام محسن رهامی، فاطمه مقیمی، عباس علیخانی از ردصلاحیت‌‌شدگان انتخابات دهم مجلس هستند.

بر اساس گفته‌های اعضای حزب اعتماد ملی، همه نامزدهای این حزب در لیست ردصلاحیت شده‌ها از سوی هیات‌های نظارت هستند که بر این اساس ابوالفضل شکوری، سمیه طهماسبی، نصرت‌الله تاجیک نیز از رد صلاحیت شدگان هستند.

خراسان رضوی
از حوزه انتخابیه خراسان رضوی و مشهد، همه چهره‌های اصلاح‌طلب از جمله غلامرضا انصاری عضو فعلی شورای شهر تهران، ابراهیم اصغرزاده نماینده پیشین مجلس و سیدحسن رسولی استاندار پیشین خراسان تایید صلاحیت نشدند.

کرمانشاه
در حوزه انتخابیه کرمانشاه نیز سهراب دل‌انگیزان عضو شورای کرمانشاه کارگزاران، شهاب تجری از بنیاد باران کرمانشاه، جهانبخش امینی، موسوی اجاق، مصطفی محمدی، رئوف قادری از نمایندگان ادوار از دیگر نامزدهای رد صلاحیت شده در انتخابات کرمانشاه هستند.

صید ستار عزیزی و صید احمد عزیزی، قدرت احمدیان، مرضیه نظری نیا و علی ططری از دیگر چهره‌های رد صلاحیت شده در کرمانشاه هستند.

حیدری‌طیب نماینده فعلی کرمانشاه، منوچهری نماینده اورامانات، فتح الله حسینی نماینده قصر شیرین و سرپل، حجت‌الله دمیاد استاندار احمدی‌نژاد و نادر نوروزی ریس ستاد قالیباف نیز از جمله چهره‌های اصولگرایی هستند که صلاحیتشان برای انتخابات مجلس رد شده است.

بوشهر
از حوزه انتخابیه بوشهر نیز صلاحیت محمد دادفر نماینده پیشین مجلس ششم برای ورود به مجلس دهم تایید نشد.

خراسان جنوبی
در خراسان جنوبی نیز صلاحیت جواد هروی نماینده فعلی قائن احراز نشد. همچنین محمدرضا آقا ابراهیمی عضو ارشد حزب اتحاد ملت رد صلاحیت شد.

علی ‌آهنی از مدیران دولت خاتمی، عابدی نماینده مجلس ششم نهبندان و منصور تاجری از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب نیز رد صلاحیت شده‌اند.

به این ترتیب حمید آیتی از چهره‌های اصلاح‌طلب منطقه تنها اصلاح‌طلب تایید صلاحیت شده است.

اردبیل
از حوزه انتخابیه اردبیل نیز علی محمد غریبانی نماینده پیشین اردبیل  و استاندار پیشین استان آذربایجان غربی و ولی آذروش، نماینده مجلس ششم رد صلاحیت شده‌اند

ضمن اینکه نام اکبر نیکزاد، از چهره‌های نزدیک به احمدی‌نژاد نیز در میان رد صلاحیت شده‌ها دیده می‌شود.

ناصر نصیری فرماندار استعفا داده پارس‌آباد مغان و نماینده سابق گرمی نیز برای انتخابات مجلس دهم رد صلاحیت شده است.

آذربایجان شرقی
از حوزه انتخابیه تبریز علیرضا منادی سفیدان عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز رد صلاحیت شده است

مازندران
از حوزه انتخابیه ساری محمد دامادی نماینده فعلی ساری در مجلس، یوسف‌نژاد معاون مستعفی وزیر اقتصاد و امور دارایی و از چهره‌های اصلاح‌طلب و همچنین شجاعی رد صلاحیت شده‌اند.

همچنین عبدالله حسینی چهره شاخص انتخابات مجلس  و از چهره‌های محبوب و نزدیک به دولت در آمل رد صلاحیت شده است.

گیلان
از حوزه انتخابیه رشت نیز غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی و حسن تامینی لیچانی نمایندگان فعلی رشت رد صلاحیت شده‌اند.

این خبر تکمیل می‌شود ...

- - , .

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 197 تاريخ : يکشنبه 27 دی 1394 ساعت: 21:59

رو به روی پنجره دیوار باشد بهتر است
بین ما این فاصله "بسیار" باشد بهتر است

من به دنبال کس‍ی بودم که "دلسوزی" کند

همدمم این روزها سیگار باشد بهتر است

من نگفتم آنچه حلاج از تو دید و فاش کرد

سر نوشت "رازداری"، دار باشد بهتر است!

خانه ی بیچاره ای که سرنوشتش زلزله است

از همان روز نخست آوار باشد بهتر است

گاه نفرت حاصلش عشق است، این را درک کن

گاه اگر از تو دلم بیزار باشد بهتر است

- - , .

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 210 تاريخ : يکشنبه 27 دی 1394 ساعت: 11:27

[تصویر: %D9%81%D8%A7%D9%84-%D8%B1%D9%88%D8%B2%D8...%8C-94.jpg]

فروردین: اگر افکار شما در جهت عشقی مبهم حرکت می‌کند هراسی به دل راه ندهید. تغییرات عمیق می‌تواند درتاریکی ناخودآگاه ذهن شما رخ دهند و دیگر نیازی نیست تا اصرار به پایداری داشته باشید تا عمیق تر حفر کنید. به یاد داشته باشید، اگر عصبانی بودید، به آن اعتراف کنید، آن به همان سرعتی که پدیدار شده بود محو خواهد شد.

اردیبهشت: سیاره حاکم شما ونوس، شما را در تماسی لذت بخش با پلوتون قدرتمند قرار می‌دهد. شما می‌خواهید احساس خوبی را که دارید با دیگران و به خصوص دوستان تان تقسیم کنید،‌ این امکان پذیراست چرا که اشتیاق شما برای ارتباط با آنها بسیار شدید است. به جای اینکه احساسات شدید خود را ابراز کنید، ایده خوبی است که دوست داشتن‌ها و دوست نداشتن‌های خود را ابراز نکنید تا زمانیکه احساسات معمول‌تان به سر جای خود برگردند.

خرداد: شما نیازی ندارید که امروز از بروز احساسات خود جلوگیری کنید، حتی اگر آنها شدیدتر از همیشه به نظر می‌رسند. در وهله اول اشتیاق شدید شما به نظر می‌رسد آنهایی را که اطراف شماهستند را متعجب و شگفت زده کند. اما بعد از این می‌فهمند که شما واقعا خارج از شخصیت خود رفتار نمی‌کنید. خوشبختانه،‌ تمایل شما برای کاوش عمیقانه در میان ناشناخته‌ها بیشتر می‌شود و این بوسیله توانایی شما برای بی طرفانه رفتار کردن باشد. به خاطر نیازهایتان در مخمصه نیفتید،‌ بهتر این است که احساسات خود را از کارهایتان تفکیک کنید.

تیر: شما می‌خواهید همه درباره اتفاقاتی که امروز می‌افتد احساس خوبی داشته باشند، اما این می‌تواند بسیار پیچیده‌تر از آن باشد که شما فکرش را می‌کنید. شخصی ممکن است با احساسات منفی خود تاثیری روی شما داشته باشد، اما شما می‌توانید بگویید که به نظر می‌رسد بعضی چیزها درست هستند. سعی کنید احساسات پنهان شده خود را بروز دهید. در عوض،‌ تمام روز فقط به جنبه‌های مثبت افکار خود درباره برنامه‌هایی درزندگی تان دارید تمرکز کنید.

مرداد: ممکن است ترجیح بدهید که الان حس حسادت خود را بروز ندهید و از آشکار شدن آن جلوگیری کنید، اما نمی‌توانید احساسات خود را به خوبی کنترل کنید. با این وجود، رفتارهای غیرارادی امروز ایده خوبی نیست چرا که شما از این می‌ترسید که چیزی را که بدست آورده‌اید از دست بدهید یا فرصتی را که شما را در جستجوی عشق موفق می‌ساخت را از دست بدهید. هرچقدر احساستی واکنش نشان دهید، موقعیت تان بیشتر به خطر می‌افتد. پنهان کردن تمایلات‌تان موثر نخواهدبود،‌ همچنین وضع شما را نشان نخواهد داد. سعی کنید تا میانه رو باشید تا استرس خود را به حداقل برسانید.

شهریور: ممکن است نیاز باشد که به عقب باز گردید و کاری را که فکر می‌کردید به اتمام رسانده‌اید مورد بازبینی قرار دهید، آن وقت است که درمی‌یابید آن نیاز به کار بیشتری دارد. الان زمان این است که کاری را که شروع کرده بودید را بسازید و تمام کنید و هر کاری می‌توانید برای اطمینان انجام دهید که تلاش‌های شما بی ارزش نبوده است. به جای اینکه از این موقعیت فرار کنید و پروژه جدیدی را آغاز کنید، با انجام دادن کارهای ناتمام، تا جاییکه می‌توانید زندگی‌تان را استحکام ببخشید.

مهر: شما هیچ دلیلی برای اجتناب از عشق و عاشقی ندارید،‌ حتی اگر مطمئن نیستید که همه چیز آن طوری که آرزو می‌کردید باشند. سیاره حاکم شما که متمایل به رابطه است، تعاملات شما را با هم هماهنگ می‌کند،‌ زمانیکه اتصال ونوس – پلوتون شما را از محدوده عقلانی خارج کرده و به سمت قلمرو حواس پیش می‌برد. به جای اینکه همیشه در حال گارد گرفتن باشید،‌ در پی یافتن راهی باشید تا محدودیت‌های شما را ملایم‌تر کنند مخصوصا زمانیکه با شخص خاصی هستید.

آبان: با وجود اینکه ماه امروز در نشان شما بسیار آرام است، سیاره حاکم شما، پلوتون بی‌رحم، شما را به سمت خوشی‌های یک عشق ناب سوق می‌دهد. اما راه‌های بسیاری برای خوشگذرانی و سرخوشی وجود دارد که تنها یکی از آنها شما را راضی می‌کند. از استراحت کردن و آرامش داشتن نترسید و اجازه دهید ذهن شما آزاد باقی بماند. رویاها و تصورات شما مکان‌هایی را به شما نشان می‌دهند که تا بحال به آنجا سفر نکرده‌اید و می‌توانند شما را به طرف راه درستی هدایت کنند که در آینده برای شما مناسب باشد.

آذر: ممکن است بخواهید پیغامی را که حالا دریافت می‌کنید نادیده بگیرید، حتی اگر دوستان مورد اعتمادتان شما را مورد نصیحت قرار دهند. اما شما آماده شنیدن آن باقی می‌مانید، اما قسمتی از شما از محدودیت‌های عاطفی که دارید باخبر است و نمی‌خواهد در اطراف آنها پرسه بزند. اما مراقب باشید،‌ ممکن است فرصت شگفت انگیز عاشقانه‌ای را از دست بدهید اگر بخواهید غیر قابل انعطاف رفتار کنید درمقابل آن چیزی که درست جلوی بینی شما قرار دارد.

دی: با وجود اینکه شما می‌خواهید که کار درست را انجام دهید، به نظر می‌رسد مسئولیت‌هایتان کمتر پیچیده و دشوار باشند و از قلب تان پیروی می‌کنند. رابطه‌ای که اخیرا با کسی دارید ممکن است عمیق‌تر شود یا یک رابطه جدید را شروع خواهید کرد. شما تمایل ندارید که با احساسات‌تان بجنگید. به یاد داشته باشید، احساسات شما نمی‌توانند مانند یک خانه تغییر نمی‌کند،‌ پس سعی نکنید که آنها را پایدار نگاه دارید. به خودتان اجازه دهید تا آزادانه برقصید بدون اینکه مدام نگران نتیجه آن باشید.

بهمن: ممکن است امروز به خاطر احساسات سرکشی از امید و آرزوها گیج و پریشان شوید. اگر چه اینها در وهله اول مسئله و مشکلی به نظر نمی‌رسند،‌ شما می‌توانید بسیار به تمایلات خود وابسته شوید که هر چیزی بستگی به آن دارد که آینده چه اتفاقی می‌افتد. آرزو کردن بهترین‌ها، کار اشتباهی نیست،‌ اما اعتراف کردن به اینکه در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد بهتر است.

اسفند: حتی اگر شما رویکردی کاملا رویایی و فریبنده به روابط‌تان داشته باشید باید جنبه‌های بدبینانه آن را هم مد نظر قرار دهید. اگر از جدیدترین اطلاعات و آگاهی خود برای ایجاد تغییرات اساسی در زندگی‌تان استفاده کنید برایتان بسیار مفید و موثر خواهد بود. با وجود اینکه شما همیشه دو طرف هر نتیجه و اتفاقی را می‌بینید، این آگاهی و هوشیاری شماست که باعث می‌شود تا بتوانید تصمیم بگیرید و به جلو پیش بروید، یعنی به سمت برآورده کردن آرزوها و محقق ساختن رویاها به واقعیت!

- - , .

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 214 تاريخ : يکشنبه 27 دی 1394 ساعت: 11:27

هر آهنگی رو گوش نکنید
حالم بده,حالم بده
حالتو بد میکنه

واژه های منفی استفاده نکنید

نگو دستت درد نکنه بگو زحمت کشیدی

نگو خسته نباشی بگو خدا قوت

نگو غم اخرت باشه بگو ان شاالله بقای عمر شما

نگو خدا بد نده بگو سلامت باشی
خدا شفات بده

نگو تاپ تاپ عباسی خدا منو نندازی
بگو تاپ تاپ عباسی چقدر خدا تو نازی

نگو ما که شانس نداریم بگو ان شاالله خدا کمکم میکنه

ضمیر ناخوداگاه فقط واژه ها رو میشناسه

موج مثبت بده
یکی از قوانین جذب اینه که 
هروقت میخوای فکر مثبت کنی فکر منفی مقابله ومخالفت میکنه

تو هم بافکر منفی مخالفت کن تا همه افکارت و رفتارت مثبت بشه

یادمون نره لئن شکرتم لازیدنکم

سرنوشت=آنچه در سرنوشته شده
فکرتو عوض کن زندگیت عوض میشه

وقتی شما یک واژه رو چندین بار تکرار میکنی
فکرت درهمان جهت رشد میکند
فکر باور را تولید میکند
وباور حصول امر را موجب میشود

وقتی میگی بدبختم
فکرت تمام بد بختی رو برات به ارمغان میاره
و این تبدیل به باور میشه که تو بدبختی
و در واقعیت هم انسان خوشبختی نخواهی بود

- - , .

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 201 تاريخ : يکشنبه 27 دی 1394 ساعت: 11:27

[تصویر: %D9%81%D8%A7%D9%84-%D8%B1%D9%88%D8%B2%D8...%8C-94.jpg]

فال روزانه 26 دی متولدین فروردین ماه

شما تاکنون با یکی از دوستا‌ن تان در مسیری همراه و همگام بودید اما به نظر می‌رسد این روزها دوست شما راه جدیدی برای خود برگزیده است. اگرچه ممکن است شما به خود این اجازه را بدهید که از نقشه‌های خود برای لحظاتی چشم بپوشید، اما این می‌تواند ناشناخته باقی بماند. این مهم نیست که این کشش و جذابیت به کجا منجر خواهد شد(یا اینکه اصلا به نتیجه‌ای نرسد)، امروز را به خودتان خوش بگذرانید و شادمانی و سبکباری را چاشنی زندگی خود کنید.

فال روزانه 26 دی متولدین اردیبهشت ماه

شما ممکن است امروز با فعالیت‌های غیر منتظره‌ای مواجه شوید، سعی کنید‌ آنقدر انعطاف پذیر نباشید که بخواهید پاسخ همه اطرافیان تان را بدهید. انگیزه‌های شما تغییری را در برنامه‌های شما ایجاد می‌کند قبل از اینکه حتی بدانید چه چیزی انتظار شما را می‌کشد. تازمانی که تمام داستان را نشنیده‌اید واکنشی نشان ندهید و بعد از آن از راه خود برای پیدا کردن هدف خود منحرف شوید، حتی اگر بواسطه بیان ایده‌های تان هیجان زده شوید. همیشه کار مثبت دیگران را تایید کرده و او را تشویق کنید و مطمئن باشید او خوشحال خواهد شد،‌ بجای اینکه مدام او را مورد انتقاد قرار دهید.

فال روزانه 26 دی متولدین خرداد ماه

اگر به نظر تان می‌رسد روز شما تحت کنترل تان است، انرژی خود را برای تغییر اتفاقات روزمره هدر ندهید. شما ممکن است اعتقاد داشته باشید که آن چیزی که برایتان در راه است به بهترین وجه برای شما مقدر خواهد شد.اما شما بیش از آنچه که فکرش را بکنید با موقعیت خود سازگار هستید. پس اجازه ندهید که احساس نارضایتی و ناامنی در مورد مسائل روزمره باعث شود که شما احساس بدی داشته باشید. در نهایت، اگر بر حوادث و اتفاقات غلبه کنید خوشی و شادمانی را تجربه خواهید کرد پس برای تغییر دادن مسیر خود بیهوده تلاش نکنید چرا که شما توانایی ادامه این مسیر را به راحتی دارید.

فال روزانه 26 دی متولدین تیر ماه

در این روزهای تعطیل ممکن است برایتان کمی‌ درگیری و اختلاف بوجود آید چرا که کسی که همواره برای تان دردسر ایجاد می‌کرد این روزها دوباره سر راه شما قرار می‌گیرد و به نظر می‌رسد که برایتان مشکل ساز خواهد شد. اما این قضیه واقعا اتفاق نخواهد افتاد چرا که امتحانی بیش نیست. وظیفه خود را برای حل این بحران انجام دهید ، حتی اگر نمی‌خواهید که احساسات خود را برای دیگری بیان کنید. چرا به کسی نمی‌گویید که واکنشی که در قبال یکی از دوستان یا اعضای خانواده تان نشان داده‌اید به چه علت بوده که این می‌تواند موضوع را تا حدی روشن و قابل درک کند.

فال روزانه 26 دی متولدین مرداد ماه

با وجود اینکه احساسات مشتاقانه‌ای اکنون حول شما می‌چرخند اما شما نمی‌خواهید بفهمید که آنها چیستند و همین باعث می‌شود که نتوانید در مسیر شاد و موفقی قدم بردارید. اگر بخواهید این کار را برای مدت طولانی انجام دهید برایتان مشکل ساز خواهد شد، اما این می‌تواند دقیقا همان راهی باشد که لازم است شما و خانواده‌تان انتخاب کنید تا از حوادث ناراحت کننده روز غافل شوید.

فال روزانه 26 دی متولدین شهریور ماه

مهم نیست که امروز چقدر سخت کار کرده‌اید تا روزتان را به روزی کامل و عالی تبدیل کنید، مسئله‌ای پیش می‌آید که به نظر نادرست می‌رسد و شما را از راه‌تان منحرف می‌کند. احتمالا باید در قبال شخصیتی که امروز از خود نشان دادید تا امروز را به روزی عالی تبدیل کنید جوابگو باشید. به جای اینکه روی چیزهایی تمرکز کنید که بسیار کم اهمیت و جزیی به نظر می‌رسند، درست این است که وارد کار شوید و آن را انجام دهید تا اینکه در انجام آن تعلل کنید. شاید برنامه ریزی‌های پیشرفته شما باعث شود تا از اتفاقاتی که امروز برایتان افتاده احساس رضایت کنید به این خاطر که می‌دانید شما کاری را انجام دادید که می‌توانستید!

فال روزانه 26 دی متولدین مهر ماه

این درست نیست که شما کاری را بیشتر از توان خود انجام دهید فقط به خاطر اینکه دیگران احساس راحتی کنند و از تعطیلات خود لذت ببرند. به یاد داشته بشاید که امسال می‌تواند سال متفاوتی برای شما باشد؛‌ شما می‌توانید صاحبخانه بسیار خوبی باشید و در عین حال به فکر نیازهای خود نیز باشید.

فال روزانه 26 دی متولدین آبان ماه

اگر احساس می‌کنید که در این تعطیلات چیزی را کم دارید،‌ ممکن است بخواهید بیش از حد جبران آن کمبود را بکنید و در انجام آن اغراق کنید. اما این کار زیاد مفید نیست و باعث هم نمی‌شود کسی احساس بهتری داشته باشد. این فقط به خاطر این است که بر احساس گناه خود سرپوش بگذارید. به جای اینکه وانمود کنید که هر چیزی مانند سال قبل است، دلیل این تفاوت را بفهمید. دانستن و پذیرفتن حقیقت بهترین کاری است که همه می‌توانند انجام دهند.

فال روزانه 26 دی متولدین آذر ماه

اخلاق و روحیات شما امروز برخلاف روزهای دیگر است و اگر بخواهید تلاش کنید که از بروز احساسات تان جلوگیری کنید ممکن است این اوضاع را بدتر هم بکند. شما می‌توانید بگویید که تغییرات شدید در پیش است،‌ اما می‌دانید که الان نمی‌خواهید با آن روبرو شوید. انکار کردن برای روزهای معدودی می‌تواند چاره ساز باشد اما در دراز مدت نمی‌توانید خود را گول بزنید چرا که نمی‌توان از تغییرات پیش رو اجتناب کرد.

فال روزانه 26 دی متولدین دی ماه

خیال بافی‌های شما ممکن است امروز گردشی پرماجرا برای‌تان به ارمغان آورده و باعث شوند که دراین گردش کلی تفریح کنید اما این نباید باعث شود که آنها را درست و واقعی بپندارید. مشکل شما این است که اگر زیادی در تصورات خود غرق شوید که احساس کنید این تقدیر شماست و ممکن است هر چیزی که جلوی چشمان شماست را تغییر دهد. مواظب باشید، این روی دیگری از خیالات و تصورات شماست. به واقعیت بازگردید و آنگاه می‌توانید از چیزی که درست و واقعی است لذت ببرید نه آن چیزی که وجود خارجی ندارد.

فال روزانه 26 دی متولدین بهمن ماه

اگر بخواهید مدام به این فکر کنید که اتفاق بدی در حال وقوع است و هر لحظه ممکن است رخ دهد، نمی‌توانید آرام باشید. این چیزی است که گردش ماه به اورانوس ناپایدار به شما می‌گوید. این اتفاق زودگذر نیست؛ مسئه ترس شما از تغییر و ناپایداری است. اگر زیادی بخواهید به خیالات و تصورات خود بچسبید، آنها شکننده شده، زیر فشار ترک بر می‌دارند. اما گر اجازه دهید که جریان داشته و در حال جذر و مد باشند،‌ با تغییرات بیرونی کاهش یافته و در کارتان انرژی تازه‌ای خواهید گرفت.

فال روزانه 26 دی متولدین اسفند ماه

اگر چه ممکن است احساس کنید به آخرین اهداف و درجه‌های واقعیت چسبیده‌اید،‌ اما رویاهایتان ممکن است رشد کنند و به طور موقت بر شما غلبه کنند. یک تصور زیبا برای خود ایجاد کنید- عاشقانه یا معنوی- می‌تواند تجربه ای نشاط آور و لذت بخش باشد. اما شما باید راهی برای غلبه بر ترس‌تان از پیش رفتن و جلو رفتن در مسیری جدید پیدا کنید. نگران نباشید؛ حتی در دریای خیالات‌تان غرق شدید مطمئن باشید به زودی به ساحل نجات دست خواهید یافت.

- - , .

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 210 تاريخ : شنبه 26 دی 1394 ساعت: 2:40

پرش به انجمن:

- - , .

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 217 تاريخ : جمعه 25 دی 1394 ساعت: 18:26

[تصویر: ar4-3764.jpg]

آیا می‌دانید که ایمن‌ترین روش برای صاف کردن موها کدام روش است؟ روش‌های شیمیایی؟ حرارت دادن موها با اتو و سشوار؟ اگر دوست دارید اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری درباره صاف کردن موها به دست بیاورید با این مطلب همراه شوید...

1 - موثرترین روش برای صاف کردن موها کدام است؟

الف. استفاده از مواد شیمیایی

ب. استفاده از سشوار و اتوی مو

ج. استفاده از شامپو و نرم‌کننده‌های مخصوص

2 - برخی از محصولات صاف‌کننده مو حاوی ماده سرطان‌زای فرمالدیید هستند

الف. درست ب. غلط

3 - استفاده نادرست از محصولات شیمیایی صاف‌کننده مو، چه عوارضی را در پی خواهد داشت؟

الف. سوختن پوست سر ب. شکستن موها

ج. ریزش موی غیرطبیعی د. تمام موارد

4 - پیش از صاف کردن موهایتان باید...

الف. حداقل از 6 ماه قبل آنها را رنگ نکرده باشید.

ب. با یک آرایشگر باتجربه مشورت کنید.

ج. موهایتان را خوب تقویت کنید.

د. تمام موارد

5 -محصولات شیمیایی مخصوص صاف کردن موها چند وقت یکبار می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند؟

الف. هفته‌ای یکبار

ب. ماهی یکبار

ج. 6 تا 8 هفته یکبار

د. 3 ماه یکبار

6 - هرگز موهای خود را همزمان با صاف کردن، رنگ هم نکنید

الف. درست

ب. غلط

7 - کوتاه کردن موهای آسیب‌دیده، تنها راه محافظت و برگرداندن شادابی به آنهاست

الف. درست

ب. غلط

8. صاف کردن موها با مواد شیمیایی برای خانم‌های باردار قطعا خطرناک است

الف. درست

ب. غلط

9. پس از صاف کردن موها، استفاده از مواد نرم‌کننده و حالت‌دهنده باید محدود شود

الف. درست

ب. غلط

پـاسـخ‌هـا

1 - استفاده از مواد شیمیایی

استفاده از محصولات آرایشی شیمیایی‌ای که برای صاف کردن موها به کار می‌روند، موثرترین راه برای صاف کردن موها به مدت حداقل 4 تا 6 ماه است. مصرف شامپوهای مخصوص و سشوار و اتوی مو، اثری موقتی بر صاف ماندن موها دارند و پس از هر بار شستشو، اثرشان از بین می‌رود.

2 - درست

 برخی از کراتین‌های صاف‌کننده مو، سطح بالایی از ماده سرطان‌زای فرمالدیید دارد. برخی از عوارض جانبی فرمالدیید؛ بروز حساسیت‌های چشمی (خارش، سوزش و اشک‌ریزش) و پوستی،‌ خارش شدید پوست، سردرد، مشکلات تنفسی، تهوع و استفراغ هستند. این عوارض در آرایشگران بسیار بیشتر از سایر افراد دیده می‌شود و برای رهایی از شر آنها و مواد سرطان‌زا، می‌توانید برچسب محصولی که می‌خرید به دقت بخوانید و اگر این نام‌ها را در ترکیب آن دیدید، از خریدنش خودداری کنید: فرمالدیید، فرمالین، متانال، اسید موربیدیک، آلدیید فرمیک، آلدئید متیل، اگزیمتیلن، گلاتارالدهید، گلی‌اکسال، آلدیید سی8 و کپریلالدهید. در ضمن، بهتر است آرایشگران هنگام استفاده از محصولات صاف‌کننده مو برای مشتریان خود، حتما دستکش به دست کنند و دهان و بینی‌شان را با ماسک مناسبی بپوشانند.

3 - تمام موارد

اگر محصولات شیمیایی صاف‌کننده مو بیش از حد روی موها بمانند یا از محصولات نامناسب و نامرغوب استفاده کنید، حتما دچار عوارضی مانند سوختن پوست سر و پوسته‌پوسته شدن آن، ریزش و شکسته‌شدن تارهای مو خواهید شد، بنابراین بهتر است برای صاف کردن موها، از فرد باتجربه‌ای کمک بگیرید.

4 - تمام موارد

برای پیشگیری از آسیب دیدن موها پس از صاف‌کردنشان، باید علاوه بر مشورت با یک آرایشگر مجرب، آنها را از 6 یا 7 ماه پیش رنگ نکرده باشید و اگر رنگ نامرتب و موخوره دارند، آنها را با کوتاه کردن از بین ببرید و پس از صاف کردن هم حتما از مواد تقویت‌کننده مانند سرم مو برای پیشگیری از موخوره شدن و شکستن نوک تارهای مو استفاده كنید.

5 - هر 6 تا 8 هفته یکبار

 اگر صاف‌کننده‌های موی شیمیایی زودتر از 6 تا 8 هفته یکبار استفاده شوند، عوارض خطرناکی از جمله ریزش موی شدید، ابتلا به موخوره و شکستن عمیق تارهای مو را به دنبال دارند.

6 - درست

 رنگ و صاف کردن همزمان موها، خشکی تارهای مو را به حداکثر ممکن می‌رساند و باعث شکستن، آسیب و ایجاد موخوره‌ در تعداد بیشتری از تارهای مو می‌شود.

7 -  غلط

هرچند کوتاه کردن موهای آسیب‌دیده، آسان‌ترین و سریع‌ترین راه برای پیشگیری از آسیب بیشتر آنهاست، اما این تنها راه نیست؛ استفاده از شامپوهای حاوی نرم‌کننده، شامپوهای تقویت‌کننده و پروتئینه می‌تواند علاوه بر حفظ شادابی و رطوبت موها، شکستگی و آسیب‌دیدگی‌های احتمالی‌شان را هم برطرف کند. اگر موهایتان را رنگ، صاف یا فر کرده‌اید، بهتر است در صورت امکان حتما از شامپوهای مخصوص موهای رنگ و فرکرده یا صاف‌شده استفاده کنید. این شامپوها حاوی موادی هستند که می‌توانند موهایتان را نرم و شفاف کنند و جلوی موخوره شدنشان را بگیرند.

8 - غلط

 آنچه باعث شد این گزینه را غلط بدانیم، قید «قطعا» است. اگرچه مواد شیمیایی بسیاری در انواع محصولات صاف‌کننده مو به کار می‌روند، اما متخصصان زنان و اطفال آمریکایی معتقدند جذب این مواد از طریق پوست سر به قدری کم است که نمی‌تواند خطری برای جنین در پی داشته باشد، اما به هر حال شرایط بارداری هر فردی با دیگری متفاوت است و به همین دلیل به خانم‌های بارداری که قصد صاف یا فر کردن موهایشان را دارند، توصیه می‌کنیم حتما با نظر پزشکشان این کار را انجام دهند.

9 - غلط

وقتی موهایتان را صاف می‌کنید، قدری از رطوبت آن با استفاده از مواد شیمیایی از بین می‌رود، بنابراین لازم است حتما از یک نرم‌کننده و حالت دهنده مناسب برای پیشگیری از شکننده شدن موها کمک بگیرید. نرم کننده‌های طبیعی مانند روغن بادام تلخ، روغن نارگیل و روغن زیتون بدون بو از بهترین گزینه‌ها هستند. البته حواستان باشد که حجم ظاهری موهای صاف از موهای فر کمتر است و نباید با استفاده بیش از اندازه از این روغن‌ها، موها را چرب و کثیف و کم‌پشت نشان دهید. چرب‌کردن نوک موها با این روغن‌ها، برای نرم کردن آنها کافی است و لزومی ندارد روغن را به کف سر یا ساقه و ریشه موها هم بمالید. وقتی نوک موها را چرب و سپس آنها را شانه می‌کنید، چربی لازم با دانه‌های برس به کل سطح موها خواهد رساند.

منبع :salamatiran.com

- - , .

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 205 تاريخ : جمعه 25 دی 1394 ساعت: 18:26